Thursday, August 14, 2008

BEIJING 2008 OLYMPIC GAMES & BIRTHDAY KU 080808....

SHARING BIRTHDAY ON AUGUST 2008.....Menyambut hari jadi putera kepada Pengurusan Pemasaran Team Kadkahwinku.com serentak Sukan Olimpik Beijing 08.08.08 & Hari Kemerdekaan Malaysia 31.08.08.
FOTO BY ROSLIM JAMIL (using canon eos450D)

Putrajaya, Jumaat - MENYAKSIKAN acara perasmian Sukan Olimpik Beijing 2008 malam kelmarin menerusi Channel OLY1 Astro
- rasanya bagai mahu melompat masuk ke peti televisyen apatah lagi ketika Li Ning - atlet China yang digelar "Price of Gymnastics" berlari mengeliling stadium di udara sambil membawa obor Olimpik....wow!

"Speechless...terdiam, ternganga dan anak mata terpana ke kaca tv...kagum dengan gimik yang begitu hebat! Sememangnya China sudah terlebih dahulu memecahkan rekod olimpiknya menerusi acara pembukaan yang tak pernah dilakukan oleh mana-mana negara di dunia.

Sukan Olimpik Atlanta 2004 - Amerika Syarikat selaku tuan rumah lima tahun yang lalu pun, gimik acara pembukaannya cuma yang biasa-biasa saja...biasalah ada artis menyanyi, atlet berlari menghidupkan obor oimpik dan percikan bunga api...

ANEKDOT: Aksi stunt Li Ning, 44 yang disaksikan secara langsung oleh jutaan manusia di seluruh dunia itu diilhamkan oleh pengarah filem terkenal China, Zhang Yimou (pengarah filem House of Flying Daggers) dan hanya mengambil masa '20 malam' saja untuk latihan - Sessi latihan Li Ning hanyabermula pada jam 2 pagi.

Sememangnya China kini menjadi 'sleeping dragon' yang sudah jaga dari tidur yang panjang, kini bangkit menyemburkan api paling panas....sekaligus membuktikan saranan Rasullullah SAW supaya kita menuntut ilmu hingga ke negeri China adalah benar belaka.

"Bangga sangat rasanya...walaupun bukan Malaysia, kini sukan Olimpik berlangsung di Asia. 'First time' ni....taklah asyik 'europe' aje..." kata salah seorang team Kadkahwinku.com

Perkembangan Sukan Olimpik Beijing 2008 yang bermula pada tarikh 080808 itu sebenarnya amat bermakna buat Kadkahwinku.com juga kerana ia serentak dengan ulangtahun ke-8 kami !

Alhamdulilah! Kami sudah meniti usia lapan tahun sejak ditubuhkan pada tahun 2000. Tak sangka! Masa begitu cepat berlalu dan kami kian matang menempuh tahun baru yang mendatang.

Azam kami ialah apa jua rintangan dan cabaran akan dihadapi secara bersatu dalam kumpulan - Team Kadkahwinku & Dinawedding Group. Yalah, dengan kenaikan harga kertas beberapa kali pada tahun ini dan terakhir Julai lalu sehingga 20 peratus berikutan kenaikan harga minyak dunia....sememangnya memberi tekanan kepada kami.

Selain itu, saingan daripada pengendali kad kahwin yang turut melancarkan jualan secara online dan ribuan blog yang diwujudkan untuk menjual kad kahwin iaitu selepas kami melancarkan kempen berkenaan Ogos tahun lalu turut memberi kesan besar.

Ini kerana ada yang 'membuang' harga atau membuat promosi yang mengelirukan. Kami cuma mengharapkan agar tetap bertahan tidak menaikkan harga kad kahwin dan mengekalkan harga lama semampu yang boleh...demi kebajikan pelanggan setia kami, InsyaAllah....

Namun, birthday Kadkahwinku.com ini belum disambut lagi kerana ramai ahli team yang tidak dapat hadir...Al-maklum tarikh keramat ini sudah 'dibooking' oleh ramai pasangan pengantin baru...

InsyaAllah, majlis lebih official bakal disambut pada Ramadan Al-Mubarak yang bakal tiba 2 minggu lagi. Jika sampai masanya nanti, akan kami kongsikan majlis itu dengan anda semua. Moga tetap setia bersamaKU....We Love You!

No comments: